Frågor & Svar

Har fått en fråga om vilket språk Cengiz och jag pratar med varandra.                                                                                                                                                                                                                                                 Vi pratar faktiskt bara svenska med varandra :P Han pratade bra svenska när vi blev tillsammans men har utvecklat den ännu mer nu :) Han pratar till och med svenska med Engla. Nu är det upp till mig att lära mig turkiska :P                                                                                                                                                                                               Ni som har utländsk partner, på vilket språk pratar ni med varandra?

Kommentarer
Postat av: Angie

Heeej =)

Jag o memo pratar engelska med varann - fast han kan mer svenska än jag turkiska såå det blir mer o mer svenska =) Han är väldigt duktigt på svenska faktiskt :)



Ha en bra kväll -

2011-03-03 @ 19:57:29
Postat av: Elin

Hej!



Då ska jag vara lite jobbig igen, och utveckla min fråga. vilka språk pratar Engla? är tanken att hon ska prata svenska, eller ska ni lära henne turkiska också? =)

2011-03-03 @ 20:33:48
URL: http://eeliinandersson.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vi pratar engelska med varandra :) Sen kan vi slänga in lite ord på turkiska/svenska också, haha. Men bara lite. Jag kan mer turkiska än han kan svenska.

2011-03-03 @ 22:52:47
URL: http://swedishvekurdish.blogg.se/
Postat av: Alex & Birte

Jer er heldig. Vi taler begge DANSK Hehe

2011-03-04 @ 00:19:15
Postat av: hanna hämäläinen

har han varit i sverige förut eftersom han kunde svenska innan ni träffats ? :D haha coolt! va skönt de måste vara, Than håller också på och lär sig mer och mer nu..men de är ju rätt svårt!

fin blogg.

Kram!

2011-03-17 @ 12:52:39
URL: http://hamalainen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fin blogg o så söt dotter. Jag o min sambo pratar svenska o engelska me varann. Med våran gemensamma dotter pratar jag finska o svenska med. Han pratar kurdiska med henne o lite turkiska. Alltid bra o börja prata fler språk när barnen är små då får dom in det lättare.

2011-06-28 @ 20:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0