Frågor & Svar


Jag har fatt en fraga som jag tror jag inte fatt har pa bloggen förut..
''Hur är det att bo i Turkiet?''

Ja, vart ska jag börja? ;)
Jag hade tur som traffade min underbara man, och har den har chansen att bo utomlands. Det finns sakert manga dar ute som skulle vilja göra det, men blir inte av.
Jag alskar varme och sol, dock blir det nog jobbigt för lilla Engla under juli och augusti nar det ar som varmast.
Men efter sasongen ar slut och man kommer hem till Sverige/Sundsvall, ar snön och kylan lika harlig den med.

Vi bor i en 3:a med stor ballkong som gar runt hela lagenheten, och vi har havsutsikt. Den ar sprillans ny, ingen annan som bott i den tidigare, sa det ar nice! Vi har bade stor pool och barnpool till lagenheten. Det tar c. 15 min att ga ner till stranden. Ska ta och lagga upp bilder pa allt nar jag har tid, kanske ar nagra som ar nyfiken pa hur vi bor?

Ibland blir det valdigt ensamt nar Cengiz jobbar sa mycket som han gör, och jag har inte skaffat nagra ''riktiga'' kompisar harifran heller. Jag kanner bara hans kompisar, men det ar inte direkt att jag umgas med dom och deras fruar utan honom.. men det kanske kan bli sa smaningom. Och de flesta kvinnor har kan inte engelska, sa jag far plugga pa spraket lite ;)
Men jag har andra vanner fran Sverige som jag traffar nar de ar har och besöker pojkvanner/makar. Jag har ocksa en kompis fran Sverige som bor har, men hon jobbar sa det blir svart att ses.

Just nu kommer jag inte pa nagot mer, men undrar ni nagot ar det bara att fraga!

Jag brukar inte fa fragor, sa det har var jatte kul. Fraga pa!! ;D


Kommentarer
Postat av: karla

Heej vännen!! Ja =)!

Gud så tiden går fort da=) så hon kommer kunna leka smått med Theodore då ni kommer hem.. Theodore blir 2 år i november :P. stor engla! hon är så fin! lägg ut bilder på lägenheten så man få se =) kramar<3

2010-09-30 @ 09:07:27
Postat av: fiffi:)

ja nu längtar jag verkligen till turkiet, fårstår precis hur du känner att det kan bli ensamt ibland.. önskar vi kunde flytta dit nu :) och vet du vad malin? nu e jag oxå gravid! vecka 13 idag :) ha det bäst, saknar er (F)

2010-10-01 @ 15:20:30
Postat av: Anonym

Hej Malin. jag har en liten flicka som är lika gammal som Engla och älskar din BLOGG!!!!BORDE FINNAS FLERA SOM DU och det ärså att jag har en kille från Gambia, tänkte höra med dig....Hur funkar det??Sist jag var där o hälsa på fick jag höra att han hade varit otrogen mot mig!!!!Men jag vet inte vad jag ska tro...Alla vill ju inte väl kanske, och vill förstöra!!!!!



Har du varit med om nåt liknande? Din blogg hälpte mig en del genom graviditen och är inspirerande.

Hoppas att du kan svara!



MVH

Fru Gutambalaka



2010-10-13 @ 21:07:03
Postat av: Kristin

Selam Kiz!!!! Måste bara säga att du har en jätte fin blogg, kul& läsa. jag träffade en kille ifrån Turkiet för ca 13år sedan, det höll ca 5år. Jag bodde i Turkiet/Antalya till& från i många månader i stöten. Jag tror att många svenskar tror att det är paradiset att bo i Turkiet. För att åka dit på semester är ju verkligen helt underbart.Men blir lite annorlunda när man är där en längre tid, det längsta jag var där som längst innan jag åkte till sverige var 8månader, vi hade en underbar dubblexlägenhet med en stor terass på taket. Men det var så himla ensamt utan ens familj & riktiga vänner. Nu har jag inte varit i Turkiet på ca 7-8år. saknar Turkiet enormt men kanske inte att bosätta sig i, kan vara kul att vara där ett tag men inte för alltid. Fast alla tycker ju olika, jag hoppas iaf att du har det bra där. Kram:)

2010-11-15 @ 17:29:40
URL: http://www.finest.se/desertrose
Postat av: Louise

Du ville ha fler frågor, jag är ganska så ny på din blogg och undrar bara hur snabbt det tog innan du fattade beslutet att flytta till turkiet? Och hur din familj och vänner reagerade? Hur första tiden var?

2011-02-20 @ 12:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0