Familjebesök

Den senaste veckan hade jag besök av mamma, pappa, mormor och morfar. Dom kom hit förra söndagen och akte harifran lördag kvall.
Vi gjorde sa mycket sa jag kommer inte ihag vilka dagar vi gjorde vad. Vi akte en tur till Dim Çay, vi var pa stranden (sa nu kommer jag inte vara nagon blekfis nar jag kommer hem), det blev mysiga kvallar pa resturangen, och en kvall bjöd jag hem dom. Da sov mamma och pappa har, jag hade för en gangs skull barnvakt! :) Och tanken var ju sjalvklart att vi skulle kunna ha en utekvall, men icke! Dök upp lite grejer..
Men men, jag blev pa resturangen iallafall med Emma och Emma och smakade pa lite drinkar och nagra öl.
Fy bubblan hur jag madde sen (A). Det gar ju inte att halla i sig som förut, inte nu nar man ar nastan aldrig dricker.

4 generationer! Mormor, mamma, jag och lilla Engla.


Ja det ska börjas i tid!!!


Morfar & Mormor i Dim Çay


Första kvallen tillsammans med familjen


Evelina och hennes familj var ocksa i Alanya. Dom kom ocksa en svang till resturangen pa kvallen efter att familjen kommit hit.

Theo & Engla. Dom höll hander ocksa, sa sött!


Engla busar med morfar



Pappa & Morfar utanför hotellet



Alsklingen som jobbar och jobbar


Jag tror hela Njurunda var i Alanya pa samma gang, har besök av Evelina och hennes familj, Viktoria & Sara.

Evelina, jag & Sara


Viktoria & Emma


Mor och dotter, inte allt för vanligt att vi hamnar pa kort tillsammans


Sista dagen pa stranden


Engla fick bada fötterna, mer ville hon inte

Lilla familjen

Och jag maste bara tillagga.. nagot riktigt hemskt!!!

Jag skulle ta bilen för att hamta familjen pa deras hotell vid 17:30 tiden innan Cengiz skulle ha bilen för att aka pa jobbet. Eftersom han ska göra sig i ordning tar jag med mig Engla, tar bilnyckeln och hemnyckeln. Nar jag stangt ytterdörren gar den automatiskt i las, och dar ute har vi glömt den andra hemnyckeln. Sa jag tar alla 3 nycklar och Engla.
Nar jag kommer till bilen laser jag upp, tar ut hennes barnstol ur bakluckan och satter in den pa hennes plats. Jag lagger alla nycklar i dörrhandtaget medans jag spanner fast henne och smaller igen dörren.
Och vad hander!!??? Bilen laser sig!!!!!!!
I bilen ar Engla, vara anda hemnycklar och den anda bilnyckeln.
Jag far panik, springer till porten och ringer pa porttelefonen som en GALNING! Och Cengiz öppnar portdörren inifran och jag fortsatter ringa dar nere. Han blir till sist lite sur för han har ju redan öppnat.. Till slut hör jag att han öppnar ytterdörren och jag skriker pa honom genom trapphuset. Han kommer utrusande i bara handuk omkring sig.. men sen ska ju han tillbaka in igen för att kla pa sig. OCH hemnycklarna ar ju fortfarande i bilen.
Efter manga paringningar hos grannarna öppnar nagon porten och som TUR var sa hade inte Cengiz stangt ytterdörren uppe.
Jag star och sjunger och gör mitt basta för att underhalla Engla, men hon blir fort ledsen nar varmen i bilen blir jobbig. Cengiz kommer ut, ringer nagra samtal. Men vi vantar inte lange.. Cengiz tar en sten och slar sönder den lilla bakrutan pa Englas motsatta sida. Svetten bara rann av henne men hon blev fort glad igen.
Men fy fasiken vilket drama det blev. Och som mamma, ha sitt barn inlast i bilen.. FY!
Fran och med nu lagger jag nycklarna i fickan eller har 1 bildörr öppen hela tiden tills man sjalv sitter dar inne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0