Bayram

Idag var det fest! Fest för att, som vi sager pa svenska, Ramadan ar slut. Har heter det Ramazan. Det ar sa det kallas, den manaden som fastan ar. Sa idag var det Bayram, avslutningsfest.. nu far man ata nar som helst pa dygnet igen. Barn, gravida, sjuka och gammla behöver inte fasta. Men det ar manga som inte gör det anda.. inte min gubbe, och nastan alla pa resturangen gjorde det inte heller.
Man far inte ata eller dricka medans solen ar uppe, det gar ut pa att ''rena kroppen'' under denna manad. Dom som haller detta kliver upp kl: 3 pa natten för att ata ''frukost'' och kl: 20 far dom ata igen. Det far inte drickas alkohol ALLS under hela manaden.
Men ikvall verkar det som att alla ska festa till det.. pa resturangen akte wiskeyn fram iallafall, haha!

Sjalv var jag dar till 23-tiden ikvall, sedan akte jag och Engla hem. Hon sover sa sött i sin sang nu. Vi ska namligen sova i sovrummet för första gangen pa lange!
Just nu har vi bott i vardagsrummet under ett X antal veckor sakert 5-6.. Bara dar vi har AC och augusti var fruktansvart varmt!


Sa har var vi kladda idag.. matchade varandra med svart, gratt och vitt :) Pa resturangen innan vi besökte nagra bekanta för att önska ''Happy Bayram''.
Jag fick en Halloween kansla idag, nar barnen gick runt och knackade dörr för att fa godis, men utan förkladnad da.

Imrgon HOPPAS jag att det blir ett besök hos frisören da.. Och resten av dagen kommer val besta av stadning.
Pa lördag blir det ocksa stadning. Pa kvallen kommer ev. Asa, Emma och Emma :) Evelina och hennes familj kommer till Alanya.
Pa söndag kommer mamma, pappa, mormor och morfar!!! Kan verkligen inte fatta att dom snart ar har, DET kanns overkligt!

Ursakta för mitt inlagg den har gangen, orkar inte sitta och infoga specialtecken å och ä pa alla dess stallen dar dom ska vara :p 
Ojoj, nu börjar snart Gossip Girl, min favorit har nere!  
Hej pa er!

 

 


Kommentarer
Postat av: Evelina M

ååå vad fina ni var :D Snart kommer vi!! Gud så jag längtar nu!

2010-09-10 @ 09:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0