Byafest

Hej allihopa! Nu var det ett tag sedan jag skrev igen, men jag har inte mått så fantastiskt bra :/

På onsdag för middag fick jag så ont under högra bröstet, som kramp. Visste inte vart jag skulle ta vägen, så jag ringde mamma på jobbet. Efter att hon och pappa kom hem ringde hon VC som rådde oss till att åka på sjukhuset. Sagt och gjort. Vi åkte in på akuten, hamnade slutligen i ett eget rum på förlossningen, SKÖNT! Där kunde man ju ialla fall få lägga sig i en säng och försöka vila. Dom kollade så allt var OK med bebisen, tog prover på mig, gjorde röntgen men utan resultat. Det ända som hjälpte var 2 Alvedon som dom gav mig. Dom konstaterade att det var lilla livet som tryckte på så mycket mot mina revben och lungor, så jag åkte hem igen efter nästan 5 timmar.

Torsdag låg jag i sängen och plågades med värre kramp som hade flyttat sig till sidan och bak mot ryggen. Mamma ringde till förlossningen som sa att jag skulle komma in.. igen. Dom gav mig 2 Alvedon och tog prover på mig igen, men inga nya resultat. Sova fick jag göra i hela 1½ timmar där, natten före sov jag max 1 timme på rad. Hur som helst, efter 6½ timmar fick jag åka hem och dagen efter hade jag inte alls lika ont, men tog Alvedon som rekomenderats vid bara 2 tillfällen, sen dess har jag varit öm men inte haft ont. Nu väntar jag på att våran lilla älskling där inne ska sjunka ner lite så den inte trycker på så in i nordens mycket på mina revben och lungor! :p

Fredagen blev lugn med Idol, och Calle gick vidare! Jippie!! :D

På lördag gjorde vi i ordning ett eget rum till mig, så skönt att ha min egen säng, och helt själv.. för ett litet tag :p

Idag var det julmarknad/julgröt nere på Majskansen :) Var kul och se lite folk och komma ut lite med familjen :D
Och min kära, duktiga och bästa syster yster sjung så vackert där inför hela publiken ;)


Kommentarer
Postat av: Sussi

Vad roligt att Jenny sjöng! Om jag någon gång ska gifta mig, vilket jag aldrig tycks ska göra, för Matte verkar inte förstå att det är på tiden att fråga, så ska hon i varje fall få sjunga på mitt bröllop!! =D

2009-12-07 @ 18:05:09
URL: http://karleksbarnen.blogg.se/
Postat av: Evelina

Vad kul det var att se dig i söndags!! Du ser toppen ut :) Tråkigt att jag inte hann prata mer med dig, vi var så stressad. Skulle iväg.

Men hur mår det och hur går det med lill magen? :) Inte långt kvar nu va?



Kraam

2009-12-08 @ 09:34:37
URL: http://avalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0