Polis polis potatisgris

Sa har blev mina och Englas ID-kort idag. Hon var sa duktig och allt gick med en valdans fart.




Och varför har vi skaffat ID-kort da?
Jag och Engla har lov att vara har 90 dagar, och sista september ar den sista dagen. Och eftersom Cengiz jobbar ett tag till innan han kan komma till Sverige betyder det att vi blir ifran honom minst 8 veckor. Och pa den tiden hinner mycket handa med Engla som han missar, eller hur?   
Sa nu söker vi om förlangning.

Det första vi gjorde idag var att ta kort. Sedan for vi till polisen för att fixa papper at mig sa jag far lov att öppna ett bankkonto har. (Jag behöver att bankkonto har med pengar pa för att kunna visa upp att jag har pengar att klara mig pa om jag ska stanna langre). Sedan for vi vidare till banken, dar det tog en valdans tid. Och jag fick en bunt med papper, minst 15 st som jag skulle skriva under pa... ALLA 15!

Sedan for vi till resturangen, sa jag fick frukost runt 16-tiden idag.

Birte och Alex fran Danmark följde ocksa med och uttrattade sina liknande arenden.
 
Engla & Birte hos polisen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0