Frågor & Svar

Linda frågar: "Hej, har du körkort? Isåfall har du kört nått i Turkiet, hur kändes det?" 

Japp jag har körkort, men för mig var det var inte bara till och sätta sig i bilen och köra här. Ni som varit här, ja ni vet hur trafiken är. Har byter dom fil kors och tvärs, allt för att komma fram så fort det bara går. Motorcykel och moped körs utan hjälm, man blir nästan förvånad om någon använder det! En hel familj kan tränga ihop sig på en moped och frun kan sitta med en liten bebis under armen bara. Köra mot rött är väl inte heller något märkvärdigt?!

(Från nov10 då vi är på väg hem från Konya)  


Cilla frågar: "Hej! Jag har själv varit i Alanya en hel del, så jag blev lite nyfiken...pratar du Turkiska än? :)" 

Det har varit en del frågor om språket. Svaret på din fråga hittar du HÄR  och mer ang. språket hittar du här på Frågor & Svar  :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Visst är vägen mellan Konya och Alanya underbar att åka.. =) Jag vet inet varför men jag gillart. Dock inet på vintern med massa snö kring Konya X)) Då tvingar jag Ömer att ta bussen.. X))

2011-04-02 @ 13:55:54
URL: http://fias-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0