Frågor & Svar

Estelle frågar: "hej malin, jag undrar hur du gjorde när du skulle flytta tillbaka till sverige, ringde du någonstans och sa att du är tillbaka, hur fick du lägenhet/jobb så snabbt har du några tips?"

Flytt:
När jag bodde där nere så åkte jag väldigt ofta hit till Sverige och behövde aldrig anmäla min "flytt" till någon myndighet. Så nu när jag flyttade tillbaka hit behövde jag inte ringa till någon speciell :) 

                                                            

Lägenhet:
Jag började titta efter en lägenhet redan i juni då jag var här i Sverige, eftersom jag visste att vi skulle ha en liten bebis till och att mycket kommer förändras då. Jag gjorde en intresseanmälan på den lägenhet jag har idag, och innan jag åkte tillbaka till Turkiet skrevs kontrakt på den. Inflytningsdatumet var längre fram.
Strax innan jag kom tillbaka hit var lägenheten min och mamma hade hämtat nyckeln.
Dagen efter jag kom till Sverige flyttade jag och Engla in i lägenheten och dagen därpå började jag jobba.

Jobb:

Jag hoppade in lite extra och jobbade på Tre Små Busfrön  då jag var hemma i sommras. Det var jätte roligt att jobba med barnkläder, speciellt eftersom man har barn själv :)
Efter att jag åkt ner till Turkiet fick jag ett jobberbjudande av min kusin Theres (butiksägaren), och hon visste att jag skulle flytta hem. Jag är mycket tacksam för den chansen! Annars vet jag inte vad jag hade gjort nu.. kanske hade jag letat jobb för fullt, vem vet :p

                                                                 

Så vad kan jag tipsa om?
Framförhållning! Lägenheten hade jag ju som sagt fixat i god tid för jag visste vad som väntade några månader längre fram.
Att jag fick jobb var nog bara tur ;) Men har man framförållning och visa sin bästa sida ska det väl inte vara några problem. Man kanske inte kan välja och vraka, man får vara tacksam för det man får.

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Då har jag också en liten fråga.. :)

vad är tanken med Cengiz då? Kommer han också komma till sundsvall eller? :)

2011-10-31 @ 13:05:46
Postat av: Liza

hade samma fråga som ovan och även vad gör ni

Med resturangen som i har i alanya? Kommer du alltid att stanna i Sverige nu?

2011-11-06 @ 12:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0